Bij heel veel accommodaties wordt er een waarborg gevraagd. In geval dat er schade zou worden aangericht aan de accommodatie, in je kamer of als er voorwerpen vermist raken, zal de accommodatie jouw waarborg hiervoor gebruiken. Als je de accommodatie dus niet achterlaat in de staat zoals je deze gekregen hebt, mag de accommodatie een deel of geheel (afhankelijk van hoeveel schade er werd vastgesteld) inhouden. Let op: als er meer schade is dan dat er waarborg werd betaald, mag en kan jouw verblijf dit extra aanrekenen.
Hoeveel waarborg er wordt gevraagd en hoe dit in zijn werk gaat, hangt af in welk type accommodatie je verblijft tijdens jouw reis. Ontdek er hieronder meer over!
In heel wat hotels en appartementen wordt er een waarborg gevraagd. Deze verschilt erg per hotel en appartement. Voor een hotelkamer moet je ongeveer rekenen op +/- €30,- per persoon. In appartementen durven ze sneller een hogere waarborg te vragen. Deze kan tot €125,- per persoon bedragen. In je online account, bij overzicht vind je alvast terug hoeveel de waarborg +/- zal bedragen in jouw accommodatie.
De waarborg en toeristenbelasting betaal je bij het inchecken aan de receptie van jouw verblijf. Deze moet je dus niet aan je reisleider betalen. Dit kan je gewoon cash betalen of met kaart. Je ontvangt altijd een betaalbewijs van je waarborg. Hou dit document/bewijs goed bij! Tijdens het uitchecken zal je dan ook je waarborg terugkrijgen dat je betaald hebt.
Opgelet: Je krijgt natuurlijk je waarborg volledig terug als je je kamer, studio of appartement achterlaat in de staat zoals je hem gekregen hebt.
Voor de villa's wordt er in Calella een waarborg aangerekend van € 125,- per persoon en een toeristenbelasting van € 10,- per persoon. Ook wordt er een einschoonmaakkost van € 150,- per villa gevraagd.
De waarborg van € 125,- per persoon wordt online betaald via je online account voor de reis. De toeristenbelasting en eindschoonmaak wordt bij de terugbetaling van de waarborg in vermindering gebracht van je waarborg.
Natuurlijk krijg je, als je de villa schoon achterlaat, je waarborg gewoon terug (in vermindering gebracht met de te betalen toeristenbelasting per persoon en eindschoonmaak per villa)!
De terugbetaling van de waarborg gebeurt ook online. Indien er geen schade werd vastgesteld aan de villa na het uitchecken dan zal de waarborg binnen 14 dagen na het uitchecken, uit je villa, worden teruggestort. De terugbetaling gebeurt per persoon. De waarborg wordt in vermindering gebracht met de te betalen toeristenbelasting van € 10,- per persoon en de eindschoonmaak van € 150,- per villa.
Als er schade werd veroorzaakt aan de villa en de villa dus niet in zijn originele staat werd achtergelaten kan het tot 30 dagen duren voordat de waarborg wordt teruggestort. Dan zal de waarborg, naast de te betalen toeristenbelasting en de kost voor de eindschoonmaak, ook in vermindering worden gebracht met de extra kosten die gemaakt zijn door het niet goed achterlaten van de villa. Wanneer er schade wordt vastgesteld en je waarborg deels/geheel wordt ingehouden wordt je hiervan natuurlijk steeds op de hoogte gebracht.
We raden steeds aan om bij het binnenkomen van je verblijf foto’s te nemen van je volledige verblijf. De villa wordt voor de tijd ook gecontroleerd door jullie reisleiders. Op deze manier kunnen we eventuele discussies achteraf vermijden. MAAR er is 1 gouden regel:
Als jongeren zich als jongvolwassenen gedragen zouden er zich geen problemen mogen voordoen met betrekking tot de waarborg. Hier hebben we dan ook alle vertrouwen in!

Summer Bash is een vergund reisbureau met licentienummer 9659 gespecialiseerd in betaalbare, betrouwbare en begeleide jongerenreizen.