In heel veel accommodaties wordt er een borg gevraagd. In geval dat er schade zou worden aangericht aan de accommodatie, in je kamer of als er voorwerpen kwijt raken, zal de accommodatie jouw borg hiervoor kunnen gebruiken. Als je de accommodatie dus niet achterlaat in de staat zoals je deze gekregen hebt, mag de accommodatie een deel of geheel (afhankelijk van hoeveel schade er werd vastgesteld) inhouden. Let op: als er meer schade is dan dat er borg werd betaald, mag en kan jouw verblijf dit extra aanrekenen.
Hoeveel borg er wordt gevraagd en hoe dit precies in zijn werk gaat, hangt af in welk type accommodatie je verblijft tijdens jouw reis. Ontdek er hieronder meer over!
In heel wat hotels, aparthotels en appartementen wordt er dus een borg gevraagd. Deze verschilt erg per (apart)hotel en appartement. Voor een hotelkamer moet je ongeveer uit gaan van +/- €30,- per persoon. In appartementen en aparthotels kunnen ze al sneller een hogere borg te vragen. Deze kan oplopen tot €125,- per persoon. In je online account bij overzicht vind je terug hoeveel de borg +/- zal bedragen in jouw accommodatie.
De borg samen met de toeristenbelasting betaal je bij het inchecken aan de receptie van jouw verblijf. Deze moet je dus niet aan je reisleider betalen. Dit kan je gewoon cash betalen of met je pinpas. Je ontvangt altijd een betalingsbewijs van je borg. Hou dit bonnetje/bewijs goed bij je! Tijdens het uitchecken zal je je borg terugkrijgen dat je betaald hebt.
Opgelet: Je krijgt natuurlijk alleen je borg volledig terug als je je kamer, studio of appartement achterlaat in de staat zoals je hem gekregen hebt en er geen schade werd vastgesteld.
Voor de villa's wordt er in Cyprus een borg aangerekend van €125,- per persoon en een toeristenbelasting van € 10,- per persoon. Per villa geldt er ook een eindschoonmaakkost van € 70,- per villa.
De borg van € 125,- per persoon wordt online betaald via je online account voor de reis. De toeristenbelasting en eindschoonmaak wordt bij de terugbetaling van de borg in vermindering gebracht van je borg.
Natuurlijk krijg je, als je de villa schoon achterlaat, je borg gewoon terug (in vermindering gebracht met de te betalen toeristenbelasting per persoon en eindschoonmaak per villa)!
De terugbetaling van de borg gebeurt ook online. Als er geen schade werd vastgesteld aan de villa na het uitchecken dan zal de borg maximaal 14 dagen na het uitchecken, uit je villa, worden teruggestort. De terugbetaling gebeurt per persoon. De borg wordt in vermindering gebracht met de te betalen toeristenbelasting van € 10,- per persoon en de eindschoonmaak van € 70,- per villa.
Als er schade werd veroorzaakt aan de villa en de villa dus niet in zijn originele staat werd achtergelaten kan het tot 30 dagen duren voordat de borg wordt teruggestort. Dan zal de borg, naast de te betalen toeristenbelasting en de eindschoonmaak, ook in vermindering worden gebracht met de extra kosten die gemaakt zijn door het niet goed achterlaten van de villa. Als er schade wordt vastgesteld en je borg deels/geheel wordt ingehouden wordt je hiervan natuurlijk altijd op de hoogte gebracht.
We raden altijd aan om bij het binnenkomen van je verblijf foto’s te maken van je volledige verblijf. De villa wordt voor jullie inchecken ook gecontroleerd door jullie reisleiders. Op deze manier kunnen we eventuele discussies achteraf vermijden. MAAR er is 1 gouden regel:
Als jongeren zich als jongvolwassenen gedragen zouden er zich geen problemen mogen voordoen met betrekking tot de waarborg. Hier hebben we dan ook alle vertrouwen in!

Summer Bash is een vergund reisbureau met licentienummer 9659 gespecialiseerd in betaalbare, betrouwbare en begeleide jongerenreizen.